Jdi na obsah Jdi na menu
 


YAMAHA XV 125 Virago

31. 3. 2008

YAMAHA XV 125 Virago

 Obrazek

 

 Obrazek

Obrazek

Obrazek

KOUPĚ

Jedna motorka byla pryč a zůstalo po ní volné místo v garáži. Plán byl konečně koupit motorku, která by byla spolehlivá a hlavně v naprostém pořádku aby se dalo spokojeně brázdit české luhy a háje. Další z kritéria byly dvouválec do V protože jiné motorky třeba řadovky nebo jednoválce se mi ve spojením s pojmem chopper moc nezamlouvá, ale to je jenom můj názor. Mezi kandidáty byly Virago, Intruder a Shadow. Šel jsem na to vylučovací metodou shadow moc drahé, Introš nesehnatelný (pokud jo tak drahý a bez doplňků). Vítězem bylo Virago!

Procházel jsem koždý den inzerce a hledal Virago s dobrou cenou a hlavně dobře vybavené, abych už do toho nemusel strkat moc peněz. Narazil jsem na jedno v inzerci I-bazar.cz a prostě to byla láska na první pohled okamžitě jsem napsal, že si ho zamlouvám a domluvil jsem se hned i na nižší ceně než byla v inzerci. Byla to moc ochotná paní takže mi ve všem vyhověla a ještě počkala skoro měsíc než jsem si pro něj spolu s tatou mohl přijet.

Nastal den D, ještě předtím jsme si muselii půjčit auto, protože to naše nemělo tažné pro vozík ke stréjdovi, stavit se pro Amiga a mohlo se vyrazit. Byli jsme tam za chvíli i když jsme jeli trochu jinou cestou než bylo v plánu. Dorazili jsme do Vamberku na náměstí, brnknul jsem ať nás navedou kudy dál a majitelka to vyřešila tak, že poslala na náměstí přítele s autem, který nás zaved až k ním domů. Přivítali jsme se z moc simpatyckým starším párem a šli jsme se mrknout na Virago. Otevřel garáž, no lidi to byla nádhera jako první jsem uviděl tříkolku hned vedle čtyřkolku a za ní bylo schované maličké Virago a ještě DragStar 650. Jsou to opravdu velci nadšenci do motorek. Pepa vytáhnul Virago před garáž nastartovalo nechal zahřát a pak ho moji kumpáni šli projet. Ještě jsme Virago omrkli ze všech stran a šli jsme dovnitř. Dali jsme si s Amigem domácí slivovičku taťka bohužel ne protože řídil. Seznámili jsme se s Ivankou (majitelka viraga) a Pepou vyprávěli všelijaké zážitky ukazali fotky, chvíli jsme poblbli s přilbama pofotili se, napsali smlouvu a jako bonus jsem dostal přilbu, Pepu jsem poprosil, jestli mě sveze na třikolce a pak jsme se rozloučili a jeli směr domů.

 

Iva a Pepa:

 Iva-a-Pepa-1.JPG

 

 

 Tenhle den byl opravdu super!

Děkuju za to, že bylo Virago v tak dobrém stavu a bylo o něj postaráno. Taky Amigovi za jeho čas a odborný dohled . Největší díky patří taťkovi, který zařídil vše proto aby se virago dalo přivést. S původní majitelkou jsem v kontaktu dodnes.

  

Zkušenosti

Pořád přibývají porád se mám co učit.  Hlavní pravidlo je vždycky plnou nádrž. Druhý den po přivezení viraga domů jsem jezdil jen tak okolo garáži no a došel mi benzín. Za sezónu 2008 Virago najezdilo jenom něco přes 2000 km což není moc, ale příští rok se určitě napravíme a nenecháme ho jen tak hnít v garáži. Dalši zkušenost je zebytečně se v tom nešťourej a nevymýšlej úplné zbytečnosti.

  

Údržba

Přes sezónu akorát mýt, leštit, mazat řetěz a kontorlovat stav náplní. Na konci sezóny jsem vyměnil olej a filtr. Přes zimu vyčistil pořádně řetěz, vyměnil gumu, ložiska v zadním kole. Ještě musím dát trošku pospravovat výfuky protože tam mám jednu trubku přehnitou a potom už jenom čekat na pěkné počasí!

Opravy a úpravy

Moje první mini úpravka byla pořádně uchytit brašny pod sedlo spolujezdce což bylo jednoducéé.

Zásadní úprava byla, když jsem se rozhodnul kontaktovat firmu IGNITECH vyrábějící zapalovací jednotky. Důvod výměny starého DENSA byl jasný nikomu by se asi nelíbilo, když by vám v 80 km/h zasáhnul omezovač, který tam je z důvodu Německých zákonů. Napsal jsem do ignitechu jestli jsou tohle schopni vyrobit. Přišla mi odpověď, že to není žádný problém a tuto jednotku vyrábí celkem často a cena je 3100,- + poštovné. Nebylo to sice nic laciného, ale co níkdo mě přece nebude omezovat a hold nějací Němčouři. Za týden byla jednotka doma a šel jsem ji okamžitě vyměnit za tu starou a dal otestovat. Maximální rychlost ve dvou lidech a se stanem na zadním nosiči byla 105 km/h a to je opravdu hodně slušné, víc s toho nebudu ždímat přece jenom mám ten motor fakt rád 

 

ObrazekObrazek

Stará jednotka DENSO vlevo a IGNITECH vpravo

 


 

Zimní spánek 2008

Nějaké fotky se zimního spánku

 

Obrazek

 

Obrazek

 Už při koupi se mi nelíbila stará pneumatika, měla sice ještě dosta dezenu, ale bohužel byla dost popraskaná na levé straně, což způsobil olej prskající z řetězu.  Na internetu jsem se díval po nějaké kvalitní a zároveň cenově přijatelné gumě, našel jsem Metzelerku za 1900,- doprava zdrarma no super. Bohužel jsem měl s otcem rozhovor, proč kupovat tak drahou gumu, když se dá sehnat použitá guma o polovinu levněji, že Amigo kupoval na svojeho DragStara taky použitou a super. O tom jsem nechtěl ani slyšet, ale jen tak ze zajímavosti jsem napsal Amigovi jak to teda s těma gumama je. Řekl mi, že to nejsou použité gumy od běžných motorkářů, ale jsou to testovací gumy a prý tam jsou i gumy co mají 90% vzorku. tak mě přemluvil a jeli jsme se podívat do pneuservisu Motomiro v Českém Těšíně. Moc příjemný chlápek mi přines pár pneumatik v cenové relaci okolo 1000 Kč a hle mezi těmi ojetými pneumatikami byla i guma, kterou jsem chtěl obědnat z internetu a co na tom bylo ještě lepší bylo ti, že byla apsolutně nejetá a bylí na ní ještě chlupy. Byla sice o dvě stovky dražší než ty ostatní, ale byla to prostě nabídka, která se neodmítá. Ptám se jestli mi to i přezuje? Není problém hoďte mi to do dílny. Za ušetřené peníze jsem koupil novou duši. Chlápek mi to přezul, odstranil stopy rzi s ráfku a vyvážil  vůbec nic za to nechtěl, prý že by se stejně jinak nudil. Rozloučili jsme se s VELKÝM DÍKY!!!!! a novou gumou fakt štěstí toto. Opět patří velké díky Amigovi za dobrý TIP

Stará guma:

Obrazek

Nová guma:

Obrazek

Když už bylo kolo dole tak jsem při jedne robotě hned vyměnil i ložiska. Šel jsem na to podle návodu Generala s K1400 což je člověk, který tomu rozumí opravdu hodně. Nahřál jsem střed aby šli ložiska lépe ven, vyrazil jsem je za pomoci brašina a Tomáše karý má kupa síly tak se hoch předved. Střed jsem vyčistil trošku máznul ložiska aby šli lépe dovnitř a optrně jsem je tam natloukl u ložiska v rozetě to šlo trochu hůř, ale přece se to povedlo. Až druhý protože nám zavázela plechovka jsme nasadili zadní kolo, napnuli řetěz, nandali všechno co se sundalo a udělali první skušební jízdu jen tak okolo garáži. Tak snad jsem všechno udělal správně a ložiska mě nesklamou 

 

Obrazek

Sned poslední oprava za tuhle zimu byla uřezání staré, shnilé trubky u výfuků a navaření nové. Hledali jseme vhodnou trubku, která by odpovidala našim naměřeným rozměrům. Na šroťáku jsme našli trubku a zdálo se, že by to mohlo po nějakých úpravách jít. Nechalo se to svařit no, ale čekalo mě překvapení, kkdyž jsem se pokoušel výfuky nasadit, trubka byla navařený křivo a vlezla tam akorát centimetr a po nastartování to mělo sice chopper zvuk, ale utíkalo to úplně všude. Taťka to odřezal a jeli jsme to navařit znovu tentokrát už všechno vyšlo tak jak mělo. Díky Bohušovi za jeho trpělivost! Výfuky jsem ještě natřel žáruvdornou barvou nasadil je, při nasazování se mi povedlo zničit svorku, ale co to už je detail, hlavně, že už to konečně těsní.

 

Štítek

Štítek, který jsem si udělal už někdy v prosinci s kusu nerezového plechu se mi podařilo teprve na konci dubna přilepit, jsem na něho málem zapoměl 

 

Obrazek

 

Obrazek

Leštěné kryty hlav válců

Už dlouho jsem chtěl vyleštit kryty hlav a konečně jsem se k tomu odhodlal a vrhnul se na to. Nejdřiv bylo třeba zbrousit starý lak, který měl jakože nahradit chrom, ale do chromu to mělo daloeko. Ruční broušení byla strašná jebačka, ale stálo to za to, protože jakýkoliv stroj nepomůže, ale udělá v materiálu rýhy jak sviňa a nejdou zaleštit. Samotné leštění už byla pohodička. Na výsledek se můžete podívat tady:

Leštěné kryty

 

Výměna brzdového kotouče a desek

Virago mělo čím dál tím horší takzvaný ABS efekt aneb kotouč byl mírně zvlněný a při brždění to škubalo s říditkama jako by jste drželi v ruce zbíječku. Původně jsem uvažoval o rovnání nebo zbroušení, ale po tom co jsem si přečet to vůbec nikdo nedoporučoval, přece máme jenom jeden život a s tím kotoučem to bylo fakt o držku. Na foru motorkari.cz jsem našel odkaz na jednu firmu co vyrábí kotouče a tak jsem tam zavolal a kotouč co jsem potřeboval měli skladem o pětistovku levnější než v e-shopech a ještě jsem si k tomu při jednom vzal i brzdové desky.

Do dvou dnů byli věci doma a tak jsme se na to mohli vrhnout. Virago jsme hodili na autozvedák a potom podložili trámem, ale bohužel muselo jít hned za chvíli dolů, protože tak jak jsem to očekál nešel povolit střed kola a ve vzduchu skákat po klíči bylo dost o chromy. Šroub nešel povolit i když byl předtím postříkany WD 40 takže dostal ještě jednu dávku WDčka a chvíli času na to aby zapůsobilo. Vida hrubá síla v kombinací s trpělivostí a WDčkem uspěla. Kolo bylo dole třmen taky a mohlo se měnit. Kotouč šel bez násilí povolit, destičky vypadly skoro samy, takže pohoda. Nasadili jsme nový kotouč, desky a ještě jsem navrhnul vyleštit imbusy co drží kotouč ať to vypadá k světu. Všechno bylo skompletované, vyčištěné od bordelu a mohlo se finišovat. Vše komplet a teď už jenom pomaličku zajížďet kotouč.

 

 

Nový kotouč a desky

 

Oprava startéru

Startér nám pjerun začal čím dál tím víc rachotit, takže ho brácha rozebral s doměním, že ho bude třeba jenom vyčisti. Bohužel byl zlomený magnet, takže ho jednoše zalepil dal dohromady a teď to frčí jako za mlada!

 

Údržba

Kilometry napověděly, že je čas na údržbu po 6000 km
Takže vyměněn olej, brzdová kapalina, seřízeny ventily a celková kontrola. Vše je OK takže příští majitel může jezdit jak zběsilý.

 Stav tachometru: 26240 km

KATALOG NÁHRADNÍCH DÍLŮ YAMAHA XV 125 VIRAGO MIKROFICHE

MANUÁL YAMAHA XV 125 VIRAGO

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Cena

(Mates, 2. 1. 2010 21:23)

Chtel sem se zeptat kolik byste za ni predstavoval.? prosím pište na Janek.domestos@seznam.cz

Re: Cena 41 000,-

(Toni , 11. 7. 2011 20:01)

Mám Synka Lukáše a tomu jsem loni koupil Yamahu Virago 125 v černé metalíze. nic moc najeto . Je to super motorka a jede přes 100 km/h ale Luky se naučil že copper není motorka ale je to STYL. Koupili jsme brašny, rolku nové pneu Dunlop nějaké třásně na řídítka a motorka je prostě super. Přez zimu mi motorku seřídil kamarád který jezdí naa chopperech a hlavně dělá v Yamaze jako mechanik. Vyměnil olej, řetěz a řetězové kolečko včetně rozety seřídil dal novou baterii a mašina je v super stavu. Ale Lukymu je 29.7. 18 let a dělá si řidičák na auto a silnější mašinu a chce virago ale vyšší obsah tak tuhle princeznu prodám a koupím mu silnější. Moc mě to mrzí protože je to super mašina , ale nic s tím nenadělám. ticovaj@atlas.cz , 608960765 Toni

Omezení rychlosti

(Petr, 25. 12. 2010 11:06)

Mám stejný problém a rád bych slyšel víc informací ohledně té výměny zapalovací jednotky. Předem dík. valepe@seznam.cz

Re: Omezení rychlosti

(Michal Prokop, 8. 6. 2011 17:31)

Chtěl bych se zeptat jestly ta nová řídicí jedno ma jíne kontakty nebo jsou stejné jak na originální zdá se mi z fotky že jsou jiné. Děkuji za odpověd

Re: Omezení rychlosti

(SirPetr, 8. 6. 2011 20:50)

Ty konektory jsou stejné, kluci z IGNITECHU ví co dělají. Jsou jen na kabelech a né přímo na jednotce toď vše.

Přeji hodně zdaru!

krása

(_PaŘaN_, 16. 11. 2010 21:34)

Super příběh Virago chci taky ale prachy nejsou moc ti ji závidím a zároveň ti to přeju hodně uspěchů

jaky olej do motorka yamaha virago 125

(lenka, 17. 6. 2009 19:07)

ahoj jak se mas mam motorku yamahu virago 125 a nevim jaky olej mam pouzit poradis mi jaky olej a jaky je to motor moc te prosim a dekuji za odpoved jestli i poradis tak mi napis na 4buldok@seznam.cz