Babetty
Celé léto a část jara 2011 jsem věnoval hlavně opravám Babett a nebylo jich opravdu málo za tu dobu jsem stihnul udělat zhruba 20 kousků a každá z nich zlobila trochu jinak, ale vždycky jsem na ně vyzrál :-)
Moje úplně první Babetta, kterou jsem v životě dělal byla mojeho bratránka, který mě poprosil o to ať mu ji dám dohromady a posléze prodám, že potřebuje finance. Ještě jsem to nikdy předtím nedělal tak jsem měl trošku obavy, ale ukázalo se, že je to všechno naprosto jednoduché. Jeho závady však byli opravdu šílené, čelisti byli KO, volnoběžka zlomená, takže nastartovat to šlo, ale při rozjetí se z převodovky ozvývaly nechutné zvuky, takže motor dolů, rozpůlit a sehnat novou volnoběžku. Bylo to hned a Babča teď vesele jezdí novému majiteli :-)
Druhá byla Babetta od kamaráda zase v otřesném stavu koupil ji od mistra z práce za 500,- rezavou špinavou a ještě k tomu pán poskládal špatně převodovku a nedal tam jeden pojistný kroužek, takže nastartovat pak šla, ale nerozjela se vůbec. Takže zase půlit, vše poskládat tak jak má být, vyčistit a už to je vše OK. Po asi dvou měsících za mnou přišel s tím, že to jeho tatík zadřel, že tam nedal olej do benzínu a to prý jezdil na Jawkách.... nevěřil jsem tomu, takže vybrus a teď už zas jezdí :-)
Třetí byla od znameho co mu špatně startovala, tekže čelisti nové a hotovo. Dalšimu jsem jenom pošteloval směs a hotovo, kdyby to bylo u všech tak jednoduché.
Když jsem vez jednu hotovou Babettu tak přišel zákazník co chtěl dát Babettu, kterou dostal za flašku dohromady no bylo tam práce jak na kostele, ale zas to slušně ohodnotil, Vše vyčistit, seřídit, sehnat komplet vyfuk, podlahu a nový tyristor. Dnes si vesele prdká po městě :-)
Když jsem si povídal u kamaráda v pneuservise tak mi řikal jeden jeho spolupracovník, že tam má Babču a já jsem si ji od něj vzal. Byla v otřesném stavu, chyběli říditka a spoustu drobností byla špinavá snad stoletou špínou, ale když jsem ji začal mýt o podíval se na stav tachometru tak to fakt odpovídalo, lak byl jen z provozníma oděrkama, jinak super, válec jak po vybrusu hold 1800 km najeto. Dal jsem ji dohromady (gufera, spojky, chybějící díly) a pak si ji koupil kamarád, kterému se moc líbila :-)
Moje nejhorší zkušenost s Babettou, jakou znám, jeden zákázník si mě našel a dotlačil otřesnou Babettu 207 (bastl!!!) všechno špatně a prý aby to jenom jezdilo, že to jinak neřeší. Takže šly nové gufera, vyčistit karbec, který jsem mu čistil asi 100x protože to prostě neuměl, nový řetěz, světla, zadní brzda, která nechtěla brzdit ani boha, nakonec to bylo špatným lankem se mi zdálo, že asi zajdu skočit z mostu :-D Vozil mi to tam každou chvíli už mě to doslova nebavilo....
Jeden kluk mi dovez Babettu 210 ať mu jí dám dohromady, že na to nemá nářadí čas a dal mi k tomu bednu dílu co k tomu dostal navíc tak jsem mu to udělal za material. Jinak šly gufera, odmastit spojky, rozpůlit motor kvůli převodovce, vyčistit vyfuk a komplet celou babettu a teď si taky spokojeně jezdí, jinak za mnou jednou přišel, že mu upadlo koleno vyfuku a někde ho po cestě stratil tak jsem se usmál a našel mu jiné :-)
Nádherná červená 210ka v původním stavu s málo kilometry, stačilo vyčistit, poštelovat a šla holka do světa :-)
STELLA mrška jedna ještě teď si vzpomenu jak mě párkrát přetáhla startpáka bez gumy po holeni auuuu. Výměna tyristoru, ale přístup strašný...
Kompletní rekonstrukce Babetta 210 byla původně žlutá, ale zvolil jsem červenou RAL 3004 a vypadá fakt super, motor nové gufera a některé spojky, chromy rozleštěny, vše pečlivě vyčištěné, složené, zajeté tahle měla najeto nejvíc co jsem zatím zažil a to 20 000 km a teď dělá radost novému majiteli :-)
GO motoru pro kamarada... bez komentáře
Oranžová 210 vyhrabaná z garáže, vyčištěná, natankovaná a jezdila a jezdí jako drak a vozí pána co má přes 100 kg :-)
Červená 207 rezatka, fuj hnus už ji nikdy nechci vidět buď ji šrotiště lehké :-D
Zelená 207 alá dýmovnice, jezdí to na všechno co teče a hoří, ale časem se ji budu taky věnovat :-)
Oranžová 210 aneb žer svíčku bestyjo, bralo to jen pár svíček na zbytek to prostě nejelo :-)
ŠAMPION 210 vrchařský speciál tuhle jsem koupil od kamoše v hrozném stavu potřebovala trochu poladit a pak to bylo fakt peklo, asi nejsilnější babetta co jsem měl v ruce a tak jsem ji dal zkoušku ohněm a vzal ji na náš sraz Dragons fist ve Vendryni kde se každý rok jede výjezd do kopce (stěna) no kousek jsem samozřejmě vyjel nenechám se s šampionem zahambit a byla to neskutečná prdel :-) Čeká ho taky rekonstrukce a nechám si ho :-)
STŘÍBRNÁ 210 koupena s nekompletním motorem, horším lakem, neskutečně dodrbanou elktrikou. Potřebovalala výbrus, trochu opravit lak, opravit elektroinstalaci a tradičně gufera, spojky, žárovky. Jinak na této babetě prý jezdil na Noci plné hvězd samotný Šiška a kdo ví kolik rokerů ji tam ještě huntovalo. Prodáno mému věrnému zákaznikovi. Ať mu slouží ke spokojenosti
BABETTA 225 koupena v nepojízdném stavu s totálně zadřeným válcem, kde se musel píst vybíjet kusem dřeva a barborou, klika měla totálně ojeté čepy. Oprava výbrus, nová klika, přetěsněno. Motor skládaný na několikrát, protože se mi nedařilo skrotit pružinu :-) Udělaný nový lak na nádrži a části rámu, protože koroze je sviňa. Prodáno jenomu bikerovi z Karviné na dojíždění do práce.
BABETTA 210 červená s domino páčkami, dlouhým sedlem a novějším typem vidlice. Koupena nekompletní, zaprášená, doslova vytáhnutá s chlívku. Po vyměně obou kompletních řetězových sad, nová pneu i duše v zadním kole + ložiska. Spojky v super stavu, řadí moc dobře. Vyčištěna nádrž, karburátor, výfuk, dekarbonovaný motor, nový kohoutek, nová svíčka, gufera. Příprava na blinkry cívka na alternátoru, kabeláž, přepínač na řídítkách.
Košík, klakson, kartička původu s originálním záručním listem a fakturou z roku 1992. No nebylo toho málo na práci :-)
BABETTA 210 Rychlík Babetta upalující pro mě neuvěřitelných 60 km/h původně s velkými kufry, které si však nechávám pro sebe. Jinak mírně zanedbaná, bylo třeba vyčisti kohoutek, karburátor, vyfuk, spojky super, Prostě moc pěkná babetta s dost dobrou rychlostí
BABETTA 210 Zgumovaná (nyní používaná jako užitkový vůz mé kolonie)
BABETTA 210 Zelená.
Vytažená ze sklepa po třech letech stání. Zaprášená, motor se nehýbal, nenafoukaná, ale byla to pro mě další výzva. Nakonec to nebylo tak zlé, byl utržené a zamotaný řemen, spojky byli v dobrém stavu takže stačilo pouze odmastit, vyčisti kompleně palivovou soustavu a výfuk. umýt naleštit a je z ní zase krasavice s jedinou vadou na kráse a to odřenou nádrží.
Babetta 210 renovace
Tuto babettu mi vyloženě přitáhli kamarádi v úplně hrozitánském stavu, ale chtěli za ní pár stovek tak jsem si říkal proč né. Bylo na ní práce jako na kostele, protože se dělalo fakt všechno. GO motoru (klika, vybrus, ložiska, gufera, některé spojky, buben a drobnosti) nový lak je to sice jen tak doma sprejem, ale myslím si, že se to celkem povedlo, opravdu lakýrník ze mě nebude :-) Vycentrovalo se kolo, přezulo, vše vyčistilo a teď slouží ke spokojenosti pánovi z Palkovic.
Babetta 210 BÍLÁ rekonstrukce
Tuto Babettu jsem koupil od kamaráda, který už s ní nechtěl jezdit do práce. Věděl jsem do čeho jdu jelikož jsem ji po dobu asi roku a půl servisoval. Jedinou doslova vadou na kráse byl zelený štětkový lak. Takže šla rozebrat, nalakovat na bílo, jelikož jsem si vždycky přál bílou babettu. Vše vyčistit, zpravit menší závady, koupit pár dílů a hurá je na světě (bylo s tím víc práce než jen ty dvě věty :-D )
Babetta 210/121 LItá kola
Chudinka zaprášená, špinavá, trochu rezavá. Chtělo to pár oprav jako gufera, vyčistit kompletně palivovou soústavu, výfuk, nová svíčka. A hlavní věc co dělá tuhle babettu zajímavou byli litá kola a blinkry. Litá kola byla dost ošoupaná a obitá tak jsem je nechal opískovat a nalakovat úplně prokoukla. Krásna Babetta 210/121 z roku 1994 byla na světě.
Babetta 210/121 Rám
Koupil jsem si rám za pár stovek a stála předemnou otázka: Co s ním? Na díly? Opravit? Zrenovovat?
Nakonec jsem se rozhodl pro poslední možnost a vzal to z gruntu. Říkejme tomu zatím rám, který byl politý sprejem, bez motoru, bez hodně moc moc maličkostí. Motor jsem náhodou jeden měl v poličce tak jsem ho použil. Motor byl v horší kondici a po nastartování vydával strašné zvuky, tak šel na stůl, kde jsem zjistil, že jsou na padrť ložiska, po výměně byl motor klidný jako beránek. Nějaké ty nové spojky a hotovo. Rám šel na nový lak, přelisovala se kyvná vidlice, nová pouzdra do přední vidlice, Kovové díly jsem si nechal pozinkovat a mohlo se skládat. Vyšel s toho moc krásný kousek, který né, že jen dobře vypadá, ale i výborně jezdí.
Vyjímečně Babetta 207
Ačkoli mě nejvíce baví babetty 210. Objevil jsem jednu moc krásnou babettu 207. Potřebovala jen trochu lásky, péče, pár dílů a vody a už se zase prohání po naších cestách jako vítr.
Fotogalerie:
![]() |
BABETTY |
Komentáře
Přehled komentářů
Ahoj, můžeš mi prosím poradit? Koupil jsem si 207, ale nevytáhne mě do kopců tady, dostanu tam bez úpravy rozetu z 210-ky? Samozřejmě s delším řetězem.
Díky, Milan.
mikrasoft@email.cz
Re: Re: :D
(Milan, 13. 10. 2012 22:28)