Jdi na obsah Jdi na menu
 


Babetty

28. 12. 2011

Celé léto a část jara 2011 jsem věnoval hlavně opravám Babett a nebylo jich opravdu málo za tu dobu jsem stihnul udělat zhruba 20 kousků a každá z nich zlobila trochu jinak, ale vždycky jsem na ně vyzrál :-)

Moje úplně první Babetta, kterou jsem v životě dělal byla mojeho bratránka, který mě poprosil o to ať mu ji dám dohromady a posléze prodám, že potřebuje finance. Ještě jsem to nikdy předtím nedělal tak jsem měl trošku obavy, ale ukázalo se, že je to všechno naprosto jednoduché. Jeho závady však byli opravdu šílené, čelisti byli KO, volnoběžka zlomená, takže nastartovat to šlo, ale při rozjetí se z převodovky ozvývaly nechutné zvuky, takže motor dolů, rozpůlit a sehnat novou volnoběžku. Bylo to hned a Babča teď vesele jezdí novému majiteli :-)

 Druhá byla Babetta od kamaráda zase v otřesném stavu koupil ji od mistra z práce za 500,- rezavou špinavou a ještě k tomu pán poskládal špatně převodovku a nedal tam jeden pojistný kroužek, takže nastartovat pak šla, ale nerozjela se vůbec. Takže zase půlit, vše poskládat tak jak má být, vyčistit a už to je vše OK. Po asi dvou měsících za mnou přišel s tím, že to jeho tatík zadřel, že tam nedal olej do benzínu a to prý jezdil na Jawkách.... nevěřil jsem tomu, takže vybrus a teď už zas jezdí :-)

Třetí byla od znameho co mu špatně startovala, tekže čelisti nové a hotovo. Dalšimu jsem jenom pošteloval směs a hotovo, kdyby to bylo u všech tak jednoduché.

Když jsem vez jednu hotovou Babettu tak přišel zákazník co chtěl dát Babettu, kterou dostal za flašku dohromady no bylo tam práce jak na kostele, ale zas to slušně ohodnotil, Vše vyčistit, seřídit, sehnat komplet vyfuk, podlahu a nový tyristor. Dnes si vesele prdká po městě :-)

Když jsem si povídal u kamaráda v pneuservise tak mi řikal jeden jeho spolupracovník, že tam má Babču a já jsem si ji od něj vzal. Byla v otřesném stavu, chyběli říditka a spoustu drobností byla špinavá snad stoletou špínou, ale když jsem ji začal mýt o podíval se na stav tachometru tak to fakt odpovídalo, lak byl jen z provozníma oděrkama, jinak super, válec jak po vybrusu hold 1800 km najeto. Dal jsem ji dohromady (gufera, spojky, chybějící díly) a pak si ji koupil kamarád, kterému se moc líbila :-)

 Moje nejhorší zkušenost s Babettou, jakou znám, jeden zákázník si mě našel a dotlačil otřesnou Babettu 207 (bastl!!!) všechno špatně a prý aby to jenom jezdilo, že to jinak neřeší. Takže šly nové gufera, vyčistit karbec, který jsem mu čistil asi 100x protože to prostě neuměl, nový řetěz, světla, zadní brzda, která nechtěla brzdit ani boha, nakonec to bylo špatným lankem se mi zdálo, že asi zajdu skočit z mostu :-D Vozil mi to tam každou chvíli už mě to doslova nebavilo....

Jeden kluk mi dovez Babettu 210 ať mu jí dám dohromady, že na to nemá nářadí čas a dal mi k tomu bednu dílu co k tomu dostal navíc tak jsem mu to udělal za material. Jinak šly gufera, odmastit spojky, rozpůlit motor kvůli převodovce, vyčistit vyfuk a komplet celou babettu a teď si taky spokojeně jezdí, jinak za mnou jednou přišel, že mu upadlo koleno vyfuku a někde ho po cestě stratil tak jsem se usmál a našel mu jiné :-)

Nádherná červená 210ka v původním stavu s málo kilometry, stačilo vyčistit, poštelovat a šla holka do světa :-)

STELLA mrška jedna ještě teď si vzpomenu jak mě párkrát přetáhla startpáka bez gumy po holeni auuuu. Výměna tyristoru, ale přístup strašný...

Kompletní rekonstrukce Babetta 210 byla původně žlutá, ale zvolil jsem červenou RAL 3004 a vypadá fakt super, motor nové gufera a některé spojky, chromy rozleštěny, vše pečlivě vyčištěné, složené, zajeté tahle měla najeto nejvíc co jsem zatím zažil a to 20 000 km a teď dělá radost novému majiteli :-)

GO motoru pro kamarada... bez komentáře

Oranžová 210 vyhrabaná z garáže, vyčištěná, natankovaná a jezdila a jezdí jako drak a vozí pána co má přes 100 kg :-)

Červená 207 rezatka, fuj hnus už ji nikdy nechci vidět buď ji šrotiště lehké :-D

Zelená 207 alá dýmovnice, jezdí to na všechno co teče a hoří, ale časem se ji budu taky věnovat :-)

Oranžová 210 aneb žer svíčku bestyjo, bralo to jen pár svíček na zbytek to prostě nejelo :-)

 

ŠAMPION 210 vrchařský speciál tuhle jsem koupil od kamoše v hrozném stavu potřebovala trochu poladit a pak to bylo fakt peklo, asi nejsilnější babetta co jsem měl v ruce a tak jsem ji dal zkoušku ohněm a vzal ji na náš sraz Dragons fist ve Vendryni kde se každý rok jede výjezd do kopce (stěna) no kousek jsem samozřejmě vyjel nenechám se s šampionem zahambit a byla to neskutečná prdel :-) Čeká ho taky rekonstrukce a nechám si ho :-)

 

STŘÍBRNÁ 210  koupena s nekompletním motorem, horším lakem, neskutečně dodrbanou elktrikou. Potřebovalala výbrus, trochu opravit lak, opravit elektroinstalaci a tradičně gufera, spojky, žárovky. Jinak na této babetě prý jezdil na Noci plné hvězd samotný Šiška a kdo ví kolik rokerů ji tam ještě huntovalo. Prodáno mému věrnému zákaznikovi. Ať mu slouží ke spokojenosti

BABETTA 225 koupena v nepojízdném stavu s totálně zadřeným válcem, kde se musel píst vybíjet kusem dřeva a barborou, klika měla totálně ojeté čepy. Oprava výbrus, nová klika, přetěsněno. Motor skládaný na několikrát, protože se mi nedařilo skrotit pružinu :-) Udělaný nový lak na nádrži a části rámu, protože koroze je sviňa. Prodáno jenomu bikerovi z Karviné na dojíždění do práce.

BABETTA 210 červená s domino páčkami, dlouhým sedlem a novějším typem vidlice. Koupena nekompletní, zaprášená, doslova vytáhnutá s chlívku. Po vyměně obou kompletních řetězových sad, nová pneu i duše v zadním kole + ložiska. Spojky v super stavu, řadí moc dobře. Vyčištěna nádrž, karburátor, výfuk, dekarbonovaný motor, nový kohoutek, nová svíčka, gufera. Příprava na blinkry cívka na alternátoru, kabeláž, přepínač na řídítkách.
Košík, klakson, kartička původu s originálním záručním listem a fakturou z roku 1992. No nebylo toho málo na práci :-)

BABETTA 210 Rychlík Babetta upalující pro mě neuvěřitelných 60 km/h původně s velkými kufry, které si však nechávám pro sebe. Jinak mírně zanedbaná, bylo třeba vyčisti kohoutek, karburátor, vyfuk, spojky super, Prostě moc pěkná babetta s dost dobrou rychlostí

BABETTA 210 Zgumovaná (nyní používaná jako užitkový vůz mé kolonie)

 

BABETTA 210 Zelená.

Vytažená ze sklepa po třech letech stání. Zaprášená, motor se nehýbal, nenafoukaná, ale byla to pro mě další výzva. Nakonec to nebylo tak zlé, byl utržené a zamotaný řemen, spojky byli v dobrém stavu takže stačilo pouze odmastit, vyčisti kompleně palivovou soustavu a výfuk. umýt naleštit a je z ní zase krasavice s jedinou vadou na kráse a to odřenou nádrží.

Babetta 210 renovace

Tuto babettu mi vyloženě přitáhli kamarádi v úplně hrozitánském stavu, ale chtěli za ní pár stovek tak jsem si říkal proč né. Bylo na ní práce jako na kostele, protože se dělalo fakt všechno. GO motoru (klika, vybrus, ložiska, gufera, některé spojky, buben a drobnosti) nový lak je to sice jen tak doma sprejem, ale myslím si, že se to celkem povedlo, opravdu lakýrník ze mě nebude :-) Vycentrovalo se kolo, přezulo, vše vyčistilo a teď slouží ke spokojenosti pánovi z Palkovic.

 

Babetta 210 BÍLÁ rekonstrukce

Tuto Babettu jsem koupil od kamaráda, který už s ní nechtěl jezdit do práce. Věděl jsem do čeho jdu jelikož jsem ji po dobu asi roku a půl servisoval. Jedinou doslova vadou na kráse byl zelený štětkový lak. Takže šla rozebrat, nalakovat na bílo, jelikož jsem si vždycky přál bílou babettu. Vše vyčistit, zpravit menší závady, koupit pár dílů a hurá je na světě (bylo s tím víc práce než jen ty dvě věty :-D )

 

Babetta 210/121 LItá kola

Chudinka zaprášená, špinavá, trochu rezavá. Chtělo to pár oprav jako gufera, vyčistit kompletně palivovou soústavu, výfuk, nová svíčka. A hlavní věc co dělá tuhle babettu zajímavou byli litá kola a blinkry. Litá kola byla dost ošoupaná a obitá tak jsem je nechal opískovat a nalakovat úplně prokoukla. Krásna Babetta 210/121 z roku 1994 byla na světě.

 

Babetta 210/121 Rám

Koupil jsem si rám za pár stovek a stála předemnou otázka: Co s ním? Na díly? Opravit? Zrenovovat?

Nakonec jsem se rozhodl pro poslední možnost a vzal to z gruntu. Říkejme tomu zatím rám, který byl politý sprejem, bez motoru, bez hodně moc moc maličkostí. Motor jsem náhodou jeden měl v poličce tak jsem ho použil. Motor byl v horší kondici a po nastartování vydával strašné zvuky, tak šel na stůl, kde jsem zjistil, že jsou na padrť ložiska, po výměně byl motor klidný jako beránek. Nějaké ty nové spojky a hotovo. Rám šel na nový lak, přelisovala se kyvná vidlice, nová pouzdra do přední vidlice, Kovové díly jsem si nechal pozinkovat a mohlo se skládat. Vyšel s toho moc krásný kousek, který né, že jen dobře vypadá, ale i výborně jezdí.

 

Vyjímečně Babetta 207

Ačkoli mě nejvíce baví babetty 210. Objevil jsem jednu moc krásnou babettu 207. Potřebovala jen trochu lásky, péče, pár dílů a vody a už se zase prohání po naších cestách jako vítr.

 

 

Fotogalerie:


 

BABETTY

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Stella

(jirka, 28. 5. 2015 19:39)

Ahoj,
sháním pouzdra teleskopu (přední vidlice) na Jawu Stellu. Chtěl bych se zeptat, zda nemáš tip kde bych je mohl sehnat. Děkuji Jirka

Re: Stella

(SirPetr, 28. 5. 2015 20:10)

Ahoj Jirko,
nevím kde by se dali sehnat pouzdra na stellu, ale tyto pozzdra se dají vyrobit na soustruhu ze silonu. Vnější průměr vždycky udělat těsnější a po nabití do šavlí se musí projet výstružníkem nebo vrtakém.
Tak ať to frčí! :-)

Re: Re: Stella

(jirka, 28. 5. 2015 21:36)

Ahoj, děkuju mockrát za odpověd. Nemáš náhodou tip, kde bych mohl sehnat rozměry těch pouzder ? Nemám ty původní ani jiné. Děkuju

Babetta 210

(Petr, 13. 10. 2016 8:58)

Ahoj, před rokem jsem si koupi starší babettu 210. Jsem s ní maximálně spokojený. Nastal problém, který bych rád nějak vyřešil. Nejde nastartoval, slapadla se otáčejí volně, otáčejí se volně i při startování rozjezdem. Nastartuji ji rostlacenim a při přidáváním plynu se po nějakém okamžiku rozjede. Při odpojení motorového pohonu slapadla jdou volně. Prosím Tě o radu. O jakou závadu může jít. Předem díky.

Babetta 210

(Petr, 13. 10. 2016 9:01)

Ahoj, před rokem jsem si koupi starší babettu 210. Jsem s ní maximálně spokojený. Nastal problém, který bych rád nějak vyřešil. Nejde nastartoval, slapadla se otáčejí volně, otáčejí se volně i při startování rozjezdem. Nastartuji ji rostlacenim a při přidáváním plynu se po nějakém okamžiku rozjede. Při odpojení motorového pohonu slapadla jdou volně. Prosím Tě o radu. O jakou závadu může jít. Předem díky.

Babetta 210

(Petr, 13. 10. 2016 9:04)

Ahoj, před rokem jsem si koupi starší babettu 210. Jsem s ní maximálně spokojený. Nastal problém, který bych rád nějak vyřešil. Nejde nastartoval, slapadla se otáčejí volně, otáčejí se volně i při startování rozjezdem. Nastartuji ji rostlacenim a při přidáváním plynu se po nějakém okamžiku rozjede. Při odpojení motorového pohonu slapadla jdou volně. Prosím Tě o radu. O jakou závadu může jít. Předem díky.

Tachometr

(Kamil, 27. 9. 2016 12:44)

Ahoj,
mam 207/300. rok 82 a ne a ne na ni sehnat tachometr, myslím origo, ne tan , co e prodává jako náhrada.
Kdyby si o něčem věděl, napiš prosím, určitě se domluvíme

díky Kamil

Jinak velký obdiv, já se v tom taky hrabu furt, tak vím jaká je to řehole:-)

Dobře ty!!!

(Petr, 5. 8. 2015 19:16)

Tomu říkám Babetˇácký srdcař....jen tak dál,ať nám ty krásky na silnicích vydrží ještě spousty let :o)
Já si Babettu 210 pořídil před pěti lety,zrenovoval a prodal kolegovi z práce,pak koupil další 210ku a zase jí ze mě vysomroval kolega a dnes mam 225,kterou už nepustím:o)Mimochodem tímto zásobováním Babettkama kolegům v práci jsem rozpoutal Babettománii a dnes už nás je v práci 8 Babettáků a dalších asi 10 kamarádů z okolí....Letos jsme byly prvně na vyjížďce z Jirkova na Branov...Maximální sranda:o))Polovina z bandy 10ti chlapů ,má mašinu nad 40kw,ale tak jako na Babettě si jízdu ještě neužily:o)))

Když mi pošleš email ma (frenky.seda@seznam.cz) tak ti pošlu fotky krasavic a hlavně té mé,které jsem věnoval extra péči....

Ať se daří Petr Chomutov

Kontakt

(František , 5. 4. 2015 21:37)

Ahoj potřebují kontakt na tebe. Chystám cestu na babete a poptávám servis. Děkuji Franta. Napiš SMS na 603 94 86 84 ozvu se.

Stará nová 210

(Greeny, 10. 8. 2014 17:01)

Čau, mám na tebe prosbičku. Mám B210, která stála více jak deset let ve vytápěné garáži. Je po lehčí nehodě - auto nedalo přednost, byla stržená na bok, žádné kolo nemá osmičku ale bude potřeba vyklepat blatník a vyměnit ten stoupací plast. Má najeto 1151km - poctivé kilometry, v rodině, teď jsem se k ní dostal já. Řetězy jsou ok, plasty si vyměním, ale před prvním nastartováním - jaké díly bys mi doporučil preventivně vyměnit? Komplet přetěsnit? Odejdou stářím gufera? Nové pláště a duše dám určitě. Odřené plechy budu muset nastříkat znovu - nemáš nějaký vzorník barev (kódů)? Je světle zelená (zeleno-šedá). Děkuji moc za radu.

Re: Stará nová 210

(SirPetr, 10. 8. 2014 21:53)

Při těch kilometrech to bude super. Ty gufera bych vyměnil minimálně na klice. Přetěsnit není třeba pokud nikde neteče. Pokud je to opravdu tak zachovalé tak bych v tom zas tak moc nevrtal. Vyměnit olej v převodovce, namazat řetězy, pouzdra v přední vidlici. Vyloženě bych udělal důkladnou údržbu a opravil ty poškozené díly.

Co se týká te barvy tak na tonemám žáden kod ani náhradu, protože sám jsem zatím nezjistil o kterou barvu jde. Vík která to je jak to popisuješ.

Tak ať se dílo zdraří!!!

Re: Re: Stará nová 210

(Greeny, 11. 8. 2014 18:42)

Děkuji moc za rady, vážím si toho. Dal bys mi ještě typ na oleje? Jinak jsem hubeňour, 55 kg. Neudusil bych babettu s 39 zubou zadní rozetou? Přední zůstane origo 13ti zubka. Díky moc a přeju ti mnoho bezpečných kilometrů.

Re: Re: Re: Stará nová 210

(SirPetr, 11. 8. 2014 22:11)

Co se týká olejů tak jakoukoli polosyntetiku ty jsou super. M2T je podle mého názoru humus! Používám Divinos FF zweitaktol a super nebo q8 motula 100 jsem taky zkoušel a pohoda. Osobně bych zvětšil kolečko vepředu na 14ku je to levnější a bude to znát na rychlosti pokud vyměníš zadek tak to bude možná trochu slabší v rozjezdech, ale super v maximálce. S tvou vahou to bude živé až až :-)

Díky tobě taky hodně kilometrů bez nehod.

Tacháč

(Martin, 12. 7. 2014 6:43)

Čau,
Prosimtě, nikde to moc nemohu najít, jak je to s tachometrem na 207? mám ve světle díru na tacháč, a v ní je takovej plast hnusnej místo budíku, předpokládám, že tacháč je napojen na přední kolo ale já tam nemám žádný vývod. Prosím poraď
Zdar, Martin

Re: Tacháč

(SirPetr, 12. 7. 2014 11:31)

Čau Martine,
jak to popisuješ tak se jedná prostě o sériovou babettu 207, kde byl tachometr včetně náhonu příplatková výbava. Kdby jsi chtěl tachometr tak si musší sehnet ještě náhon na 207, který je v předním kole vlevo místo toho hliníkového kuželu, no a k tomu lanko je to. Nebo možnost číslo 2! celé kolo z babetty 210 což bude možná snadnější protože těch náhonů je celkem málo, ale možná budeš mít štěstí.

Tak ať to jezdí !!!

Re: Re: Tacháč

(Martin, 13. 7. 2014 21:40)

Díky chlape, zajdu na burzu a z někoho to vymámím. Ať to fičí.

blinkry na babettu

(radek, 16. 5. 2014 16:32)

Vím,že se dělali originál blinkry na babetty a že bylo připojení na cívku klaksonu.V mototechnách je kdysi dostávali a montovali jako doplněk a fungovalo to dobře.Nevíš prosím,jak bylo schema zapojení? Je totiž vidět ,že jsi na babetty machr.

Re: blinkry na babettu

(SirPetr, 17. 5. 2014 20:40)

Schéma mám jestli ho chceš tak mi napiš na maila. Jinak to je jednoduché zapojení a jde to zvládnout i bez schémata :-)

:D

(Bundes, 7. 6. 2012 15:18)

Ty ale opravdu musíš znát každý díl z babetty nazpaměť :D

Re: :D

(SirPetr, 7. 6. 2012 21:00)

To si piš!!! :-)
Ale někdy mě taky umí potrápit :-)